בימ"א: בית ספר להוראה מותאמת אישית ואישיותית

כיצד ידע מדעי ממעבדות המחקר יכול להשפיע על חיי היום יום בבית הספר ובקידום ההוראה הכללית והמותאמת? אחד מהתחומים החדשים במעבדות המחקר בשלושת העשורים האחרונים הנו חקר המוח. מהפיכת חקר המוח פתחה בפנינו ממצאים רבים המשפיעים על חיינו ברבדים שונים ובטכנולוגיות פורצות דרך. האם למידע מחקרי חדש זה יכולה להיות השפעה גם על ההוראה בכיתה?

כשהעולם הבדיוני הופך למציאות חיינו, שבה תפקידים מסוימים אינם נצרכים יותר ומקומות עבודה מועברים לטובת שירות הרובוטים (עילם 2015), קיים צורך לשלב בין הניסיון המצטבר של ההוראה מן העבר ובין הידע המדעי החדש בכל הנוגע לסביבת בית הספר ודרכי ההוראה.
למה הכוונה? כיצד ידע מדעי ממעבדות המחקר יכול להשפיע על חיי היום יום בבית הספר ובקידום ההוראה הכללית והמותאמת? אחד מהתחומים החדשים במעבדות המחקר בשלושת העשורים האחרונים הנו חקר המוח. מהפיכת חקר המוח פתחה בפנינו ממצאים רבים המשפיעים על חיינו ברבדים שונים ובטכנולוגיות פורצות דרך.

האם למידע מחקרי חדש זה יכולה להיות השפעה גם על ההוראה בכיתה? האם וכיצד ניתן ליישם ידע ממעבדות המחקר על המוח כך שיבוא לידי ביטוי בכיתה?

קרא עוד>>